Εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Αγ. Νικολάου στην Ρεουνιόν της Γαλλίας
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο “(N)EVER (S)TOP SAVING H2O FOR LIFE; TRUE WATER WARRIORS IN SCHOOLS” οι εκπαιδευτικοί Μαρία Πέππα και Άννα Μάμου εκπροσώπησαν την παιδαγωγική ομάδα του 2ου Γελ Αγ.Νικολάου στην πρώτη παιδαγωγική συνάντηση εκπαιδευτικών που έγινε το διάστημα από 27 Νοεμβρίου έως 3 Δεκεμβρίου 2021 στο νησί Ρεουνιόν της Γαλλίας.
Ξεπερνώντας τις δυσκολίες που επικρατούν λόγω της πανδημίας, εκπαιδευτικοί από τον Άγιο Νικόλαο (Ελλάδα), τη Ρουμανία, την Τουρκία, την Ισπανία, την Τσεχία και την Ρεουνιόν (γαλλική αποικία στον Ινδικό ωκεανό) συναντήθηκαν στην πόλη La Riviere Saint Louis της Ρεουνιόν και συγκεκριμένα στο σχολείο Σεν Ζολί.
Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση της σχολικής αλλά και της ευρύτερης κοινότητας στο ζήτημα της διαχείρισης του νερού. Σε ένα νησί που έχει χαρακτηριστεί ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 2010 οι εκπρόσωποι των έξι ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα θαύματα του νερού. Οι άφθονες βροχοπτώσεις έχουν μετατρέψει το νησί σε ένα θαυμάσιο επίγειο «παράδεισο» με σπάνια είδη πανίδας και χλωρίδας. Εξωτικά φρούτα, λουλούδια και μπαχαρικά αναδίνουν μυρωδιές πρωτόγνωρες για μας τους μεσογειακούς λαούς. Ποτάμια και καταρράκτες από τις πιο ψηλές κορφές των βουνών δίνουν ζωή σε τροπικά φυτά (ζαχαροκάλαμο, καφεόδεντρα, βανίλιες, μπαμπού κ.α.) και γίνονται καταφύγιο διάφορων ειδών ψαριών. Το θαλάσσιο νερό αξιοποιείται για την παραγωγή αλατιού, ενώ στις κοραλιογενείς ακτές μπορεί να δει κανείς πολύχρωμα ψάρια και κοράλια. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης δεν θαυμάσαμε μόνο το φυσικό τοπίο και την αξιοποίηση του νερού από την τοπική κοινότητα αλλά ήρθαμε σε επαφή με το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Το σχολείο του Σεν Ζολί έχει για τις ηλικίες των 15 ετών και πάνω δύο κατευθύνσεις, των γενικών γνώσεων και των ειδικών γνώσεων για την επεξεργασία του ξύλου. Το σχολείο αξιοποιεί το νερό στους κήπους –έργο των μαθητών- και διαθέτει σύστημα κομποστοποίησης και υδροπονικής. Καθηγητές και μαθητές πρόσφεραν σε όλη την ομάδα μια αξέχαστη φιλοξενία που έδωσε τη δυνατότητα ανταλλαγής ιδεών και καλών πρακτικών και προκάλεσε σε όλους ανυπομονησία για την επόμενη συνάντηση-μετακίνηση (που θα αφορά και μαθητές) στη Ρουμανία. Μετά από ένα χρόνο απαγόρευσης των μετακινήσεων λόγω της πανδημίας η πρώτη αυτή συνάντηση έδωσε την ευκαιρία να αντιληφθούμε ακόμα πιο έντονα τα οφέλη των προγραμμάτων Erasmus: Άνθρωποι από διαφορετικά κράτη, με διαφορετική κουλτούρα συνεργάζονται, γίνονται φίλοι και συμπαραστάτες για έναν κοινό σκοπό. Αυτό από μόνο του εγγυάται την επιτυχία όχι μόνο του συγκεκριμένου προγράμματος για το νερό αλλά και συνολικά των προγραμμάτων Erasmus.
Οι εκπρόσωποι της Παιδαγωγικής Ομάδας του Προγράμματος Erasmus+